Trivsel

MOT er et trivselsforløb i udskolingen, 10. klasse og specialklassens ældste klasser, som skal gøre eleverne robuste og selvstændige.

MOT skal være med til at skabe et tryggere samfund gennem dét at styrke unges robusthed, bevidsthed og mod - mod til at leve, mod til at vise omsorg og mod til at sige nej.

Læs mere om MOT Danmark

Powergirls

Powergirls er et forløb for de piger, som har brug for lidt hjælp til at komme på banen.

Det er for de stille/tilbageholdende/usikre/præstationsangste og lign. piger, som gennem øvelser, samtaler mm bliver rustet til at blive mere selvsikre og fx turde stå frem i klassen og lave præsentationer. Ugentligt i en periode på 6 uger, mødes gruppen i et modul en formiddag, hvor 2 lærere styrer gruppens aktiviteter.

AKT

AKT lærere arbejder med alt fra gruppesamtaler med elever, elevsamtaler med enkelt elever, klasserumstrivsel, samt  vejledning og sparring med kollegaer omkring trivsel og de problemstillinger, der kan opstå i klasserummet.

Milife

Milife er et kommunalt tilbud som tilbydes elever, der har brug for lidt ekstra støtte.

Gennem et MILIFE forløb, bliver elevens personlige kompetencer og sociale kompetencer styrket og bliver dermed bedre til at kunne takle de udfordringer, som kommer efter skolen.

OL-dag

Hvert år afholdes der et OL- hvor alle klasser i overbygningen og ældste specialklasser bliver blandet og inddelt i 9 lande, som dyster mod hinanden i bl.a. spydkast, 400 meter løb, kuglestød og meget andet.

Vi klapper, vi smiler, vi hepper, vi sveder og sidst på dagen uddeles der naturligvis medaljer til de vindende lande. Sammen skaber vi succes og glæde ved fællesskab på tværs af klasser og årgange.

Motionsdag

Motionsdag afholdes hvert år fredagen inden efterårsferien. På Tingagerskolen består dagen af fælles opvarmning, derefter en times løb, som afsluttes med boller og juice som Forældre-Venneforeningen står for.

Derefter står den på årgangs aktiviteter.